سفارش تبلیغ
صبا ویژن



نوشیدنی به نام چای - یک بانوی مسلمان

   

نوشیدن چای در پیشگیری و درمان انواع بیماریها موثر است

یک کارشناس تغذیه گفت: چای و پلی فنل‌های موجود در آن نقش بازدارنده‌ای علیه بسیاری از سرطانها از جمله سرطانهای پوست، ریه ، مری، معده، کبد، روده و لوزالمعده و غدد دارد. چای باعث از بین بردن ‌سموم ایجادشده درحین پخت غذا، کاهش اثرات سوء‌ مصرف بعضی داروها و سیگار در بدن، کاهش انباشتگی آهن در بدن بیماران مبتلا به هموکروماتوزیس، جلوگیری از ابتلا به بسیاری ازانواع بیماریهای التهابی و عفونی، جلوگیری از شکسته شدن ?و تولید پراکسیدها و جلوگیری از فساد دندانها می‌شود.
همچنین چای به علت وجود فلاونوئیدها باعث جلوگیری از اکسیداسیون چربی و در نتیجه ممانعت از تصلب شرایین بدن و نیز به تعویق انداختن پیری زودرس می‌شود.  چای علاوه ‌بر کافئین دارای مقداری پروتئین و ئیدراتهای کربن است و به تنهایی کالری بسیار کمی به ‌مصرف‌کننده می‌دهد، در یک فنجان چای (4کالری وجود دارد. حدود 170 گرم) ، چای دارای ویتامین‌های متعددی ازگروه  Bشامل ویتامین B12 و اسیدفولیک ، اسیدپانتوتنیک و نیز مقدار قابل ملاحظه‌ای ویتامین سی و  نیاسین می‌باشد
کارشناس تغذیه همچنین خاطرنشان ساخت: برگ سبز چای از نظر ویتامین سی بسیار غنی است. 
تمام انواع چای را می‌توان به سه گروه عمده تخمیری (چای سیاه) تخمیر نشده (چای سبز) و نیمه تخمیری (چای اولانگ و پوچونگ) تقسیم کرد. 
ترکیبات اساسی برگ چای را شامل آب، تانن، کافئین (تئین)، اسانسهای روغنی، آلبومین، قند پکتین و خاکستر است
 چای به سه رنگ سیاه، سبز وقرمز مورداستفاده قرارمی‌گیرد که هر سه نوع چای محرک، مسکن و مدر یا ادرارآور و معرق است و دارای اثرات آرام بخشی روی سلسله اعصاب می‌باشد.
بهتر است از دم کردن چای در قوری استیل خودداری شود، زیرا چای به خاطر مقدار قابل توجهی تانن با آهن قوری استیل رسوب می‌کند.
کارشناس تغذیه در پایان افزود: هرگز نباید چای را در حالت داغ مصرف نمود زیرا تانن چای در حرارت بالا اثر بدی روی مخاط از جمله مخاط مری می‌گذارد.

 



نویسنده » فائزه مهربان » ساعت 8:38 عصر روز شنبه 88 تیر 13