سفارش تبلیغ
صبا ویژن



سلامت یک بانوی مسلمان - یک بانوی مسلمان

   


شما احتمالاً روزی صد بار ناخن هایتان را می بینید. اما آیا هیچگاه آنها را معاینه می کنید؟
احتمالاً نه، اما یک نگاه دقیق بخصوص به ناخن هایتان، فکر بدی نیست. ناخن ها نشان دهنده سلامت کلی بدن هستند.
برای نمونه ناخنهایی که قسمت پائین آنها سفیدی ندارند و نازک و شکننده است می تواند حاکی از کم کاری غده تیروئید باشد.
علائم مربوط به ناخن ها و مفهوم آنها:
·     شکنندگی: تماس زیاد با آب داغ، ضعف عمومی، گردش خون ناسالم، کمبود ویتامین های آ، ث و (ب 6) نیاسین، کلسیم، یا آهن، نقص تیروئید.
·     ناخن های چماقی: بیماری ریوی مزمن، یا سرطان ریه، ناراحتی قلبی مادرزادی، نقص موروثی یا مادرزادی.
·     فرورفتگی (میتواند طبیعی باشد): اگزما، پسوریازیس، ضربه روحی.
·     ناخن های راه راه: نفخ، انتقال موروثی، ناراحتی کلیه، بالا بودن سن، التهاب رماتیسمی مفاصل، ضربه روحی.
·     جداشدگی(وقتی ناخن ها از گوشت جدا می شوند): حساسیت به لاک ناخن، عفونت قارچی، کم خونی ناشی از کمبود آهن، حاملگی، پسوریازیس، ضربه روحی.
·     ترک خوردن سر ناخن: تماس زیاد با آب، استفاده از لاک پاکن ها.
برای سلامتی ناخن هایتان ا زیک برنامه غذایی متعادل  شامل مقدار زیادی میوه تازه و سبزیجات، دانه ها، گوشت بی چربی و مواد لبنی کم چربی استفاده کنید.
چین های پوستی و پوستهای زیر و اطراف ناخن ها رابگیرید تا از ترک خوردن آنها جلوگیری کنید.
برگرفته از کتاب سلامتی، شادابی، زیبایی «دکتر دان پاول
 


نویسنده » فائزه مهربان » ساعت 1:28 عصر روز دوشنبه 88 تیر 15

سندرم تخمدان پرکیست (PCO)
تعریف
          سندرم  تخمدان پر کیست وضیعتی است که اغلب با قاعدگی نامنظم ، افزایش رشد موهای زائد ( هیرسوتیسم) و چاقی مشخص می شود. اما می تواند زنان را به اشکال متفاوت مبتلا کند. قاعدگی های نامنظم یا سنگین می توانند علامتی از این وضعیت در بالغین باشد. سندرم تخمدان پرکیست امکان دارد در زمانی که خانمی برای باردار شدن مشکل دارد بارز شود.
          علائم و نشانه های سندرم تخمدان پر کیست از اختلال در  چرخه تولید مثل منشاء می گیرد. که بصورت طبیعی هر ماهه با آزاد شدن یک تخمک از تخمدان ( تخمک گذاری ) تکمیل می شود. نام این وضعیت از ظاهر تخمدانها، در زنانی که این اختلال را دارند گرفته شده است. ( تخمدان بزرگ و پر از کیست است) این کیست ها فولیکولهایی هستند که از کیسه های مایع حاوی تخمکهای نابالغ پر شده اند.
          گرچه این وضعیت از زمانهای دور ذکر شده است، اولین بار در سال 1930 وقتی که ایرونگ استاین و میشل لونتال در مورد گروهی از زنان بدون دوره های قاعدگی که دارای تخمدانهای بزرگ و پر کیست نوشتند د رکتب پزشکی توضیح داده شد. گاهی پزشکان این وضعیت را استاین – لونتال ، تخمدانهای پر کیست یا سندرم تخمدان پرکیست هم می نامند.
          سندرم تخمدان پر کیست یکی از اختلالات شایع هورمونی در سنین باروری در زنان در ایالات متحده است که حدود 5 تا 10 درصد افراد را گرفتار می کند. تشخیص زود هنگام و درمان تخمدان پرکیست می تواند خطر عوارض طولانی مدت مانند دیابت و بیماری قلبی را کم کند .
          سندرم  تخمدان پر کیست اختلالی است که باعث قاعدگی نامنظم و افزایش هورمون مردانه می شود. تخمدانها کیست پیدا می کنند و ممکن است نتوانند تخمک آزاد کنند.

ادامه مطلب...


نویسنده » فائزه مهربان » ساعت 8:51 عصر روز شنبه 88 تیر 13


آب میوه خالص و بدون شکر، منبع غذایی ایده آلی برای ویتامین ها و مواد معدنی است و استفاده از آن برای جایگزینی مایعات از دست رفته بدن، بسیار مناسب است.
 کارشناسان سازمان بهداشت جهانی (WHO)، استفاده از ? واحد میوه و سبزی در روز را برای پیشگیری از طیف وسیعی از بیماری ها، مفید ارزیابی می کنند. آب میوه خالص، حاوی تمامی ویتامین ها، مواد معدنی و فیتوکمیکال های موجود در میوه تازه (به جز فیبروپکتین) است. یک لیوان آب میوه طبیعی، بدون شیرین کننده های اضافی، ? واحد میوه محسوب می شود.
چرا عادت خوب نوشیدن یک لیوان آب میوه با صبحانه را از همین امروز شروع نمی کنید؟

ادامه مطلب...


نویسنده » فائزه مهربان » ساعت 7:47 عصر روز شنبه 88 تیر 13

با رعایت برخی نکات بهداشتی میتوانید به میزان زیادی از بروز عفونت های مجاری ادراری و مهبـلی جـلوگـیری بعمل آورید
بهداشت جنسی در خانمها
با رعایت برخی نکات بهداشتی میتوانید به میزان زیادی از بروز عفونت های مجاری ادراری و مهبـلی جـلوگـیری بعمل آورید. تــرشحات طبیعی مهبل برای سلامت مهبل ضروری میباشد. در مهبل باکتریهای غیر بیماری زای طبیعی وجود دارنـد کـه وجـودشـان از بـروز عفونتهای باکتریایی و قارچی ممانعت بعمل می آورد. ترشحات طبیعی مهبل شفاف و یا سفید،رقیق و یا غلیظ بوده اما بی بو و ایجاد سوزش و خارش نمیکند. عفونتهای باکتریایی، قارچی، انگلی و عفونتهای ادراری معمولا در زنان شایع است بطور مختصر با با علایم این بیماریها در ادامه مطلب آشنا شوید:

ادامه مطلب...


نویسنده » فائزه مهربان » ساعت 3:4 عصر روز چهارشنبه 88 تیر 3

گلهای یونجه بشکل سبز و برنگ بنفش تیره یا آبی روشن است میوه یونجه مانند صدف بوده و دانه داخل میوه مانند لوبیا ولی کوچکتر از آنزمی باشد .
یونجه ریشه ای بسیار عمیق درد و ریشه آن تا سه متر بداخل زمین نفوذ می کند و بنابراین منبع ویتامین ها و مواد معدنی است که از خاک می گیرد .
یونجه از زمانهای بسیار قدیم در ایران کشت می شده است و در حدود پنج قرن قبل از میلاد مسیح از یاران به یونان برده شد و در قرن هفتم بعد از میلاد به اروپا راه یافت . یونجه در ایران در مناطق مرکزی و جنوبی به مقدر بسیار زیاد کشت می شود .
زنبور عسل گل یونجه را دوست درد واز آن شهد زیادی بدست می آورد و تبدیل به عسل می کند .
پرورش این گیاه در قدیم برای تهیه علوفه چهارپایان بوده ولی در حال خاضر بعلت درا بودن مواد مغذی به مصرف غذایی نیز می رسد .

ادامه مطلب...


نویسنده » فائزه مهربان » ساعت 2:39 عصر روز چهارشنبه 88 تیر 3